Friday, October 12, 2018

[3 SEBAB SUSU UHT FERNLEAF BERKUALITI TINGGI]

Asslamualaikum dan Salam Jumaat Korang!

Lately Peanut terfeeling old sikit, terfeeling nak jaga kesihatan elok-elok, nak makan yang berkhasiat, beriadah dan sebagainya. And then Peanut discover yang Peanut sebenarnya kurang pengambilan susu yang berkhasiat. Memang kebiasaan rakyat jelata kat Malaysia ni minum susu semasa kecil sahaja, tapi tidak diteruskan sehingga dewasa. Menyebabkan ramai yang kekurangan kalsium yang seimbang. haa, panjang Peanut bebel. Hal ini menyebabkan Keksha cepat-cepat buat survey susu-susu yang berada di pasaran, dimana Peanut tertarik dengan kebaikan-kebaikan SUSU UHT keluaran FERNLEAF ini yang menjadikan ianya 100% Mmmmm.






Kalau korang nak tahu, persekitaran dan penjagaan lembu tenusu juga mempengaruhi penghasilan susu yang berkualiti tinggi tau. Haa jangan tak tahu, sebab tu lembu-lembu yang dibiarkan berkeliaran, minum air lopak hujan , makan rumput kering tidak akan menghasilkan susu segar yang berkualiti. Oleh itu, kena pandai pilih susu, kene tahu dimana lembu susu dijaga dan cara penjagaannya.

Di FERNLEAF, lembu-lembu tenusu ditempatkan di ladang di New Zealand yang mana diuruskan oleh peladang-peladang yang mempunyai pengalaman dalam bidang perladangan. Tahu tak kenapa kalau lembu tenusu jer mesti ditempatkan di ladang di New Zealand. Tak kira lah mana –mana jenama pun, kalau check mesti ladang kat New Zealand. Ini kerana, New Zealand terkenal dengan tanah yang subur, kadar hujan yang baik dan cahaya matahari yang banyak menjadikan ianya salah satu negara yang terbaik di dunia untuk menghasilkan susu. Jangaaan tak tahuuu yang susu FERNLEAF ni dihasilkan 100% dari New Zealand tau!


Selain itu, Ini adalah antara faktor-faktor yang menyebabkan susu FERNLEAF terbaik untuk korang !

1. Lembu Tenusu dan Rumput

Peanut difahamkan Lembu-Lembu tenusu di Ladang FERNLEAF menghabiskan 90% masa untuk meragut rumput secara bebas! Ye, bebas! Bukan spoon-feeding dengan rumput kering yang tidak berkualiti. Lembu-lembu tenusu ini bebas meragut rumput yang menghijau tanpa dikurung. Kiranya, lembu-lembu ni boleh pergi favourite spot diorang dan meragut terus rumput yang hijau dan subur serta berkualiti tinggi itu.

Oleh itu, secara tidak langsung lembu-lembu ini juga mendapat Vitamin D yang sihat seterusnya dapat menghasilkan susu dengan tahap Vitamin D yang tinggi berbanding lembu tenusu lain yang dikurung dan diberikan rumput yang tidak segar. 

2. Tiada penggalak susu diberikan kepada lembu-lembu tenusu

Haa, jangan tak tahu, ada lembu-lembu lain yang diberikan penggalak susu agar dapat menghasilkan susu tau. Walau bagaimanapun, kualiti susu yang terhasil berbeza dengan lembu-lembu tenusu yang tidak diberi penggalak susu. Di FERNLEAF, lembu-lembu tenusu tidak diberikan penggalak susu. Hal ini kerana, persekitaran dan pengjaagan lembu-lembu tenusu ini sudah mencukupi untuk menghasilkan susu secara semula jadi. Iklim yang selesa, udara yang segar dan air yang bersih sudah cukup untuk lembu-lembu tenusu FERNLEAF menghasilkan susu secara semula jadi tanpa sebarang penggalak susu tau. Disebabkan itu, susu-susu FERNLEAF ini lebih berkualiti berbanding susu-susu tenusu lain.


3. Pakar Tenusu yang berpengalaman!
Melalui pembacaan Peanut, FERNLEAF sudah mempunyai 140 tahun pengalamaman dalam bidang tenusu tau! Peladang-peladang FEARNLEAF amatlah berdedikasi dalam bekerja dan memastikan kualiti yang terbaik pada setiap peringkat. Daripada air yang bersih, rumput yang berkualiti sehinggalah produk ini sedia untuk diedarkan kepada kita. Sebab itu jugaklah produk susu FERNLEAF yang kita minum ni berkualiti dan rasa macam kat Newzealand jer kan? Best! Nyaman! 100% Mmmmm.




Dah baca ni, korang cepat-cepatlah ke kedai yang berhampiran dan dapatkan susu FEARNLEAF dengan segera. Susu UHT FERNLEAF ini didatangkan dengan tiga variasai yang sedap iaitu penuh krim (fullcream), rendah lemak (low fat) dan coklat , dimana terhidang dengan saiz 200ml dan 1 liter.



Jom, minum susu yang berkualiti tinggi! let's get 100% Mmmmm together with Fernleaf UHT Milk! #FernleafUHT #100Mmmmm







Membaca tanpa mengomen ibarat berak x basuh. eii. yerk!

0 pujian[s]:

Post a Comment