Thursday, November 12, 2009

Nur Kasih the Boom...~~!!!


sape tak tengok citer nurkasih..cepat angkat tangan? yeah.anda, sila jangan buat muka tak tahu malu kat sini ok?..kunun je tak minat kan...tengok2 dia lak yang lebih2 nangis..feeling habis...

peanut baru habis marathon citer ni pagi tadi..yeah..syok giler nangis..feeling giler ..lebih2 lagi roomate ngah tido lagi syok nangis ..menitik air mata tak putus,,yeah..dari episod 1 sampai episod 23 peanut tengok tadi..bertan2 air mata ni kuar..wat air sirap pun sedap ni ..yeah..

macam citer GHOST yang peanut wat review(perh..macam perngkritik lak)..hehehe.konfirm lah peanut kene wat review gak kat citer Nur Kasih ni..heheheh

sinopsis Drama Nur Kasih bagi sesiapa yang wat2 muka kunun2 konfius

Nur Kasih mengisahkan dua beradik, Aidil dan Adam, yang mempunyai karaktor yang sangat berbeza. Aidil seorang anak yang akur kepada segala perintah ibu bapanya, penyabar dan cukup menyayangi adiknya. Dia mengambil jurusan undang-undang di Universiti Al-Azhar, Mesir dan bercita-cita untuk menjadi seorang peguam syariah. Ustaz Hassan berkawan baik dengan imam kampung, Ustaz Abu Bakar, yang mempunyai dua orang anak perempuan, Nur Amina dan Siti Sarah. Nur seorang pelajar terbaik di kampungnya dan bercita-cita tinggi untuk melanjutkan pelajaran ke peringkat universiti. Malangnya keluarga Nur tidak mampu untuk menanggung perbelanjaan tetapi dia tetap berusaha untuk memohon pinjaman dan biasiswa tetapi malang tetap menimpa apabila dia menerima kunjungan peminangan Ustaz Hassan.Tetapi keputusan yang diambil Ustaz Hassan semasa hari peminangan mengejutkan keluarganya kerana dia memutuskan Adam untuk memperisterikan Nur Amina, bukan Aidil. Walaupun kecewa, Aidil tetap bersabar dan memahami niat baik ayahnya yang cuba untuk menolong Adam. Masa berlalu… Dengan berbekalkan perasaan sedih kerana kehilangan seorang ayah dan gadis yang dicintai, Aidil tetap meneruskan kehidupannya sebagai seorang peguam di mahkamah negeri. Adam pula berhijrah kembali ke Australia untuk meneruskan pengajian dan berjumpa dengan kekasih hati, Katrina. Nur ditinggalkan dan hidup dalam penipuan terhadap ibu bapanya yang mempercayai dia mengikut suami berhijrah ke Australia walhal kini hidup sendirian di Kuala Lumpur. Tetapi ini tidak menjadikan penghalang baginya untuk memegang segulung ijazah dalam jurusan seni bina di salah sebuah universiti terkemuka di Kuala Lumpur.

Oleh kerana terlalu gah dengan kehidupan di negara orang, arwah ayah dipersoalkan, ibu di kampung dilupakan, isteri sendiri diabaikan. Pelbagai masalah yang dilakukan oleh Adam tanpa menyedari akibatnya yang akan memakan diri sendiri. Adam tetap mengamalkan tabiat buruknya yang cukup untuk memesongkan diri dari agama. Dan kerana nafsu, dia berkahwin dengan Katrina tanpa memberitahu hal sebenar tentang isteri yang telah dibiarkan. Segalanya berubah apabila kemalangan tragik berlaku yang melibatkan Adam dan Katrina. Apakah kesudahan drama ini?Apakah? apakah??...sila ulang seberapa banyak yang anda suka...
sinopsis ni peanut cedok bulat2 dari sini sebab peanut bukannya minat sangat nak tulis ayat berdrama cam ye wat ni..peanut potong sikit2 sebab panjang sangat..tulis panjang2 pun bukan bca..hehhehe...yeah,,dah sampai part review oleh owner blog...hoho..sape lagi kalau bukan peanut kan? yeah~~jum...wat i like n dislike but dis Nur Kasih

Saya suka Drama Nur Kasih kerana....

  • sebab nama peanut pun ada nur..hahhaha..yeah..bolehlah perasan dan imagine peanut yang berlakon kat cerita ni,,hik2...tetiba je wat statement kat kengkawan suh dowang panggil peanut nur..heheheh
  • peanut suka sangat tengok Adam dan Nur..sangat2 sepadan..nur tu comel sangat...tetiba2 terfikir...biler dah habis cerita nur ni, cam ne ek life Adam ngan Nur..nak tahu sangat2..ceh, macam lah citer nur dan adam ni kisah realiti..hehehe.tapi terfikir la,,maklumla, kalau dah feeling lebih2 ni..
  • sangat suka masa babab yang nur wat pengakuan jujur yang dia minatkan adam time form 1 lagi..muka nur time tu sangat2 comel..kunun2 malu..cam ye2 je kat luar dia minat adam betul2..hehehe
  • babak2 romantik kat dalam citer ni antara adam ngan nur..memang tak sama dnegan citer2 yang lain..romantik diowang tak lebih2...abaikan adam ngan katrina..yang tu memang lebih2..tak suka tul..:Dsangat jeles..
  • eceli, peanut suka kesemua dalam cerita ni..biler babak happy, bahagia, peanut leh rasa,,dan biler tahap sedih giler baban, peanut pun dengan bersungguh2 akan mengeluarkan air mata...tahniah all parties yang terlibat dalam cerita ni...

okies, babak yang peanut tak suka lak...
  • menyampah giler dengan Sarah..chop, sape suka sarah angkat tangan? ei...menci tul dia...pendengki giler dengan nur..selalu salahkan nur..ei, memang menyampah lah tengok sarah...arh..tak suka2...sarah ni makwe adam kan kat luar? betul ke? Adam, please choose me, i'm better than her..(perasan)
  • peanut konfius eceli...masa mula2 adam balik ngan katrina , Aidil gune keter kaler hitam yang masih baru..entah, tak tahu cap ayam ape..tapi biler last2, guna keta buruk je..mane perginyer kereta itu? apakah?
dah lah..tak baik kutuk2..hehehhe..nge~~tapi pe2x pun tahniah sebab bagi peanut ase best sangat lah citer melayu ni..kowang memang pandai lah berlakon..cun..sape nak2 download citer ni sampai ke episod terkini,,leh lah klik link dibawah dan terus ke blog musafir cyber.kat situ banyak giler drama2 best yang kowang leh download...thankz ya...

Klik sini untuk download full series Drama Nur Kasih ni
Membaca tanpa mengomen ibarat berak x basuh. eii. yerk!

Saturday, October 31, 2009

OMG! someone help me!


Macam mana nak start ni ek...siyus memang peanut de prob besar kali ni*tengah buat muka siyus . okies..straight to de point..i fall in love.*blushing..ape? korang cakap bukan big prob? baik, korang blah skunk okies, sambung balik.*buat efek bunga2 sikit. peanut memang jatuh cinta tapi dengan hantu...omg, ow should i? tapi, jangan salah sangka lak, peanut bukan jatuh cinta dengan hantu muka huduh macam apa tu..tapi..i fall in love wif zack imran...efek blushing lagi...





pliss..sila bayangkan peanut kat sebelah zack imran itu okies? serius...memang dah lapuk lah kalau baru nak wat entry sal citer ghost ni kan..peanut pun dah lama dah tengok..cuma malam ni tergoogle lak..hehhehe..windu..:wink3x: seriously, mase peanut tengok citer ni dua bulan yang lalu..peanut terfikir..macam mana lah perasaan peanut biler peanut sayang owang yang dah tak de? sakit kan? yup..sure..so, mase diowang ade nilah, kiter kene sayang dia ketat2..yeah..yeah..i really miss my mum when peanut watched this series... for sure lah kan..*okies..buang feel sedih2..kembali kepada mood ghost..hahahha..(O.O)<---cam ni ke muka ghost



okies..cepat imagine peanut sebagai eza dalam citer tu..cepat2..sape tak bayang..siap korang...dah imagine dah? (o.O)... zack imran betul2 wat peanut jatuh cinta kat dia...peanut dapat ase mood rindu yang sangat2 kat zack imran..biler peanut sedar dari koma yang lama giler(after kene tembak dengan penjahat2), peanut tak nampak zack imran kat sisi.pastu peanut tak cari tak jumpa..peanut ase kehilangan giler2x..zack,si hantu yang kacak dan gentle, imy...:) chewah..erk..peanut kan eza dalam citer ni..please imagine..ok? sape tak nak imagine..sila google citer ghost ni tempat lain..:}




wah..seronok tau layan cerita ghost ni...okieslah..untuk tidak menghampakan peminat2 peanut semua marilah kiter sama2 baca sinopsis yang peanut cedok bulat2 dari muka tak tahu malu facebook ghost fan page..

sinopsisnya:

Ghost is about a gossip columnist, Eza (Cheryl Samad) who is smart and witty. She had always been a biggest fan of Zack Imran (Nazrudin Rahman), who is a famous movie star. She met him on the night he died in which she only realized that she was seeing the ghost of him after the announcement of his death in a car accident the following day. She is the only one who is able to see him and interact with him. Together they try to solve the mystery behind his death.*erk..sape2 nak tahu sinopsis versi bahasa ibunda..sila guna Google translate okies?

Kalaulah sape2 tanya peanut(sape2 tak tanya pun peanut nak gak cakap), scene mana yang peanut suka sangat dalam Ghost 1.. here we go..the list of the part in Ghost that i like most :double thumbsup:

  1. Peanut suka costum Zack Imran..i means baju hitam dan suar dia pakai serta cincin beliau..yup..peanut betul2 maksudkan baju yang dipakai sehelai sepinggang...yeah..kacak giler..stylo..tapi bucuk sebab tak mandi..hahahha..sowy zack, i terpaksa okies...diowang paksa i suh cakap u busuk...;p
  2. suka part2 yang mana biler peanut tak leh masuk ikut pintu, means berkunci ke n so on, zack dengan koolnyer akan tolong bukakkan ..oh yeah..hahahha..sangat bergaya..:)
  3. scene zack kene langgar..hahaha..fuyooo..badan2 tiba3 camtum balik..normal lah kan hantu..cuma yang tak normal, hantu tu kacak..hahahha..
  4. sperti yang peanut cakap mula2, peanut suka scene biler lepas sedar dari koma, peanut cari2 zack tapi tak jumpa(sekejap je.lepas tu jumpa balik)..yeah..peanut yang tak belakon ni pun rindu giler kat zack..dear, i miss u..really..wek3x* sila muntah sekarang.
  5. oh ya..selain peanut sukakan zack imran..peanut juga sukakan si farouk ni...(kalau salah ejaan, sila abaikan..i got worst in bahasa ibunda subject"...dalam citer ni kan eza suka gak kat mamat ni..so dalam watak peanut pun, konfirm peanut suka dia..even watak faraouk or watak Abu dalam kami..kalaulah peanut dapat bf cam gini, konfirm2 i setia kat u je..peanut suka dia. dia baik. dia suka buat lawak.dia charming, gentle..entah..suka gaya dia..dia sangat comel biler senyum..hahahha..okies..tapi so sad lah..sebab both watak (abu n farou), dua2 mati kan? still hoping ade owang buat series pasal Ghost Kacak, si Farouk ni..mana aci..dia mati pun kene bunuh gak kan? sangat sedih giler2 masa scene dia mati..yup sangat sedih..tapi tak nangis pun..hehehe.betul sedih giler tapi tak nangis..tak nangis lah.erk..yela2..peanut nangis setiap kali tengok babak tu..giler lah, Farouk betul2 hidup dalam hidup peanut..:)..peanut sangat tak setia, tadi dengan Zack..skunk ngan Farouk pulak..sory babeh, i still love u..hahhaha




:sangat kacak bukan:
Baiklah...habis sudah esei pasal ghost ni..okies.kiter masuk ke soalan nom 3, past year queastion(cehwah..kunun2 mood nak final)..

Soalan 3: Si kacak berkata "Apabila saya menontoncerita ini dengan kacaknya, saya sering terdengar lagu2 best.best sangat sampai saya tak leh nak tido biler memikirkannya..erk..bukan sebab saya takut hantu. okies.soalanya adalah, pada pendapat anda, di manakah saya boleh mendownload lagu2 best tersebut..plis. miss peanut yang shomell tahap melampau..."

okies..jawapanaya TAKBOLEH..google lah sendri..ahahha..okieslah...di bawah ni peanut sertakan link2 untuk kowang download lagu2 best cam butterfly n masih jua..n banyak2 lagi..even peanut tak kenal sape yang nyanyi lagu ni, peanut nak puji gak..korang nyanyi best giler..kalah Siti Nurhaliza dan M daud Kilau..n malam ni..selama, dah dua tiga bulan peanut dok giler lagu ni..peanut baru tahu yang lagu ni di nyanyikan oleh Douglas Lim dan juga Chalsia Ng...Actually peanut kenal muka diowang kat spontan, alah yang lawak2 tu yang zizan, afdlin dan lain2 ada tu...peanut tak sangka giler, beliaulah lah nyanyi lagu berhantu tu...hahhaha..serius..peanut suka lawak dia dari lawak din beramboi yang overlawak tu...nge~

okies...sangat2 penat menulis..hahhaa..patutnya study dengan bersungguh untuk final..bukan beresei dengan bersungguh2 tentang Ghost..hahahah..okies...bye2x..hah? tak de link..hohoh..lupa..link sila cari sendiri di page...Incik Khai si jejakan pink yang pemalu..wek2x...peanut tetap kasi credit kat dia even peanut tak amik link lagu tu..heheh...anyway, thnkz ye incik Khai..peanut dah ciap download dah lagu2 tu..semua..hahhaha...kowang pun leh lah godek2 blog dia ek.oh ye..satu lagi..no more cute icon in my blog..yang onion nari2 tu..sebab peanut terupgrade to blogger system yang tervaru..n tak de lak emoticon comel2 tu kat tempat posting ni..sangat sakit ati..cam ne ek nak reverse balik..anyone know? really miss them nari2 kat blog peanut..hahhahah

oh ye..buat yang ter google "main dengan mak tiri" like macam yang ini,efek kaler blue sikit..hahaha buat2 lah google Ghost pulak kat blog peanut okies? sumpah.seumur hidup peanut, peanut tak pernah main dengan mak tiri sama ada main masak2 ke, main kejar2 ke, main sembunyi2 ke dan sewaktu dengannya..so, stop asking okies?

    Membaca tanpa mengomen ibarat berak x basuh. eii. yerk!

    Monday, October 26, 2009

    Panas! Akim AF7 kini penjual burger UUM!~~~



    Peanut tak nak cakap banyak dan buang masa korang membaca merepek2 ni..meh2 tengok pia Akim pakwe peanut ni ..bukti dah da..tunggu korang nak percaya ke tak je...gambar ni di snap waktu peanut tengah tunggu burger siap...cam mamarazi lak..hahahha..burger dia sedap woo..sedap macam Akim..hahhaha burger daging dengan burger ayam je peanut besa beli..Burger dia murah, sedap giler,, kacak, handsome smart giler...:)




    betul tak? kalau nak kukuhkanlagi kepercayaan korang tu, meh2 fly2 ke uum..pastu pergi ke DPP MISC...kat situ de jual burger..tiap2 hari si Akim ni dengan keta kelisa nye datang..peanut ciap ingat lagi tuala yang dia pkai tuk lap peluh dia, de tiga kaler, pink, putih dan hijau..hehehhe ;p



    ilysm Akim...wink*<3
    update:
    akim diatas adalah akim, bekas pelajar Af7...dan akim yang atas sekali tu, akim si penjual burger(bukan nama sebenar) yang sebijik macam akim...

    Membaca tanpa mengomen ibarat berak x basuh. eii. yerk!