Monday, January 16, 2012

[Top 5 Best/Special Episodes of Running Man]


Salam.

Kadang-kadang peanut terfikir, blog peanut ni dah macam blog kpop dah,. semua pasal korean. tapi ade peanut kesah. herpheee. btw, peanut nk buat review pasal top episode of running man. bagi yang x tahu ape itu Running Man. Running Man adalah korean variety show yang bukan sahaja di sukai penduduk korea selatan, tapi seluruh pelusuk dunia. for more details, meh bace kat entry peanut pasal Running Man ni. Big thanks to my friend yang kenalkan peanut dengan Running Man ni dan buat mase lapang peanut di isi dengan gela
k ketawa sengsorang. mungkin roomate peanut cakap peanut giler dah kowt. hehe.

Basically, rancangan ni macam rancangan game show yang lain. yang semua peserta yang terdiri daripada mc, idol, actress, actor and so on di tugaskan untuk menyempurnakan misi untuk mendapatkan running ball, yang membolehkan mereka terlepas daripada hukuman. penjarayup, pada mulanya rancangan di direkodkan pada malam hari ni dan tamat pagi2 tapi sekarang dah x macam dulu2 dah, mungkin sebab pihak produksi RM ni nk wat kelainan.

ok. back to tajuk utama. RM ni telah disiarkan sehingga ep 76 pada tarikh peanut tulis entry ni. yup, macam2 misi yang diorang kene buat, and yang pastinya melucukan dan memang peanut senyum seorang pastu tetiba gelak. itu normal. dalam banyak2 ep mesti ada ep yang memang peanut dok ulang dua tiga empat kali tanpa jemu. yang ni peanut amik daripada special episode. sebab kalau buat semua ep, x cukup kalau 5 jer.



1. Episode 52 Running Man Hunter & Episode 69 Grasshopper Hunt

Ep 52 adalah episode dimana Choi Min Soo, actor drama history di korea datang ke RM untuk episode running man hunter. yang mana Choi Min Soo ditugaskan untuk membunuh' kesemua RM's members. peanut suka tengok ep sebab ep ni leh tengok semua member takut dengan choi min soo yang ade image hunter. leh tengok sparta Jong Kook yang dengan rela kene eliminate wapun sebelum ni, beliau lah yang selalu eliminate member lain. yang bestnya ep ni Jihyo berjaya gak sempurnakan misi wapun berdebar2 takut2 Choi Min Soo keluar dengan tiba. and then episode 69 adalah ep sambungan untuk Running Man Hunter. Choi Min Soo request rm production untuk buat ep dimana dia akan hunt Grasshopper, MC Jae Suk, kerana JaeSuk betray dia dengan eliminate Choi Min Soo dalam ep 53. episode 69 ni memang ep paling ngeri untuk Jaesuk as episode revenge untu Choi Min Soo.tendang


2. Episode 55 dan 56 : High School Girl Special

Untuk High School Girl Special ini, bertemakan High School couple pada zaman 80s. Guest pada ep tersebut ialah MissA Suzy , F(x) Luna and Sulli, dan T-Aara Jiyeon, RM cast memang sangat teruja dengan kehadiran girl group ni. selalunya Jihyo sorang jer perempuan. memang best sangat ep ni, semua rm cast jage couple bangunmasing2 and spend time together selesaikan mission. kesian Gary last2 tak de couple and terpakse jadi catcher couple. boleh dikatakn semua running man cast yang lelaki gembira dengan first day high school girl special ni. tapi keesokan harinya untuk rm 56, mereka terkejut kerana Girl Group mereka bertukar menjadi Gagwomen yang berkerampilan kasar dan tidak sesweet semalam. ep 56 juga battle of the couple yang mane akhirnya Haha couple menjadi juara walaupun diorang x susah payah sangat.


3. Episode 59 Hip Hop Special

one of my favourite. seriously, rappers memang sangat kelakar. tambah2 ada running man, lagilah kelakar. Guest untuk episode hip hop special ialah pasangan suami ister, Tiger JK dan isteri, Mirae, Dynamic Duo's Choiza and Gaeko dan juga Supreme Team's Simon D. paling peanut suka of course lah Si Chubby, Simon D. hee. ep ni special mestilah ade yang special iaiti special team. setiap kumpulan ada spy yang ahli kumpulan sendiri tidak tahu sape. spy ni ditugaskan untuk memastikan kumpulan mereka tidak menang untuk cubaan kali pertama dan seterusnya tidak memenangi beg yang mengandungi hint tentang spy. paling bet adegan kiss JK dan mirae selepas mirae tahu yang suaminya adalah spy. serius romantik.

4. Episode 63 SNSD Special

ep snsd ni mane de best sangat. ok jeles. peanut yakin ep ni juga merupakan salah satu best episode di hati peminat snsd. ofcourselah running man cast suka bila ramai girl guests datang. untuk episode ni, adalah couple race. couple peanut suka of course lah Haha dan jugak Taeyeon. cute sangat.


5. Episode 74 Supernatural Special

sempena cristmas, running man telah menayang kan supernatural special yang mana setiap Running Man cast mendapat super power untuk servival battle series 2.Space Ruler's Jaesuk, Time Controller's Haha, Duplicate Gary, Sixth Sens Power's Jong Kook, Future Walker 's Jihyo, Death Note's Kwangsu dan Pheonix's Sukjin. serius sangat best dan lawak. thanks to Haha sebab guna time control so semua leh balik semula masa mula battle.


so, ini pilihan peanut. korang lak camne? episode Jihyo datang ke China pun best jugak cuma dah tulis sampai lima. heee
Membaca tanpa mengomen ibarat berak x basuh. eii. yerk!

9 pujian[s]:

Puan Besar Shag Yahaya said...

Shag suka tengok show ni sebab HaHa, Kwang-Soo, Gary yang blur je memanjang. kelako~

ezzati hamid said...

sparta paling best . XD

Kuangsu said...

saya da basuh.. sabun skali.. terima kasih

Anonymous said...

Joongki ah besttttttt!

running lover said...

Monday couple ! They look sweet~

Anonymous said...

LEE KWANG SOOO . EP 132 . DAEBAK SIAL . HAHA

Anonymous said...

Song Ji Hyo DEABEK!!!! I LOVE YOU

Anonymous said...

:o

Unknown said...

Kalau aku gi korea aku nak jumpa ji hyo

Post a Comment